Viziunea – Pentru a conduce eficient, este esențial să ai adepți. O parte cheie a obținerii adepților este crearea și comunicarea unei viziuni convingătoare, ceea ce înseamnă că alții vor să urmeze locul în care conduceți.
Acest lucru este deosebit de important în schimbarea motorului.
Fie ca parte a unui program planificat de schimbare majoră, fie pur și simplu pentru a explica unde trebuie să meargă organizația, o viziune este o parte importantă a conducerii.
Acest articol explică mai multe despre procesul de creare a uneia și, de asemenea, discută despre cum să o faceți convingătoare pentru dvs. și pentru ceilalți.
Importanța unei viziuni
Fiecare schimbare de succes pe scară largă pe care am văzut-o are, ca parte a ei, o viziune asupra schimbării
John Kotter
Prin urmare, este greu să exagerăm cu privire la importanța creării și comunicării unei viziuni clare și convingătoare.
Ce este viziunea?
Viziunea este, la modul cel mai simplu, o imagine a locului în care trebuie să fie organizația, grupul sau individul sau unde se îndreaptă.
Viziunea schimbării vs. o declarație de viziune
Organizațiile au adesea declarații de viziune.
Inițial, acestea au fost concepute pentru a arăta unde se îndreaptă organizația și pentru a oferi motivație angajaților să le urmeze. Cu toate acestea, prea des, acestea sunt acum pur și simplu afirmații banale de principiu larg care nu înseamnă nimic în practică.
Acesta nu este subiectul acestui articol, care este despre crearea unor viziuni autentice și inspiratoare pentru schimbare și dezvoltare.
O viziune asupra schimbării este deci o imagine a aspectului organizației sau a grupului după ce au fost făcute modificările necesare.
Cu toate acestea, viziunile de schimbare cu adevărat convingătoare stabilesc, de asemenea, ce va putea face organizația și ce oportunități va putea profita, după ce schimbările vor fi realizate. Cu alte cuvinte, viziunea include și motivul schimbării.
Bazele unei viziuni puternice și convingătoare
Există două elemente fundamentale ale unei viziuni puternice și convingătoare:
Este simplă și ușor de înțeles.
În mod ideal, atunci când este notată, nu ar trebui să umple mai mult de o jumătate de pagină de hârtie și să dureze aproximativ 30 până la 60 de secunde pentru a explica. Acest lucru înseamnă că poate fi comunicată rapid și eficient și, mai important, este probabil să fie amintită și transmisă altora.
Cu alte cuvinte, trebuie să fie clară, precisă și realizabilă, nu o declarație vagă a unui principiu general.
Oamenii din interiorul și din afara organizației trebuie să poată înțelege clar cum va arăta sau va face organizația odată ce viziunea este realizată.
Este logică, dar are și un apel emoțional.
O viziune puternică este logică: este rezonabilă și funcționează intelectual. Cu toate acestea, trebuie să facă un apel conștient la emoții. Cu alte cuvinte, trebuie să „prindă” oamenii și să-i facă să dorească să urmeze, dar, de asemenea, poate fi realizată în mod clar și este un lucru rezonabil spre care să vizăm.
Natura precisă a viziunii va varia în funcție de ceea ce trebuie să se schimbe. Ar putea acoperi în întregime oameni, locuri, tehnologie, comportament sau altceva. Va depinde de ceea ce organizația trebuie să realizeze.
Efectul reunirii acestor două cerințe este că viziunile implică adesea „idei mari”. Acestea pot fi schimbări mari și cuprinzătoare și poate fi mai ușor să îi faci pe oameni entuziasmați de acestea. Cu toate acestea, este important să ne amintim că uneori cele mai provocatoare schimbări de făcut și cele mai mari idei sunt cele care par cele mai mici. Este posibil ca viziunea unui bun lider să cuprindă ambele în momente diferite.
Viziunea în viața de zi cu zi
Părinții folosesc viziunile tot timpul ca instrumente pentru a-i determina pe copiii lor să facă lucruri.
„Haide, să ne îmbrăcăm, pentru că astăzi mergem să-i întâlnim pe Teo și Paul. Putem lua o înghețată cu ei dacă ești rapid “.
„Trebuie să-ți faci temele dacă vrei să fii veterinar când vei crește.”
Acestea împărtășesc semnele distinctive ale faptului că sunt simple, logice și atrăgătoare: copilul poate vedea că este posibil, dar exprimă și ceea ce copilul își dorește cu adevărat.
Crearea viziunii
Unul dintre cele mai grele lucruri legate de crearea unei viziuni este că adesea este extrem de personal. Este foarte mult propria viziune a liderului.
Impactul emoțional provine din importanța sa pentru individ și este greu de obținut dacă viziunea este concepută de comitet. Acesta este, desigur, unul dintre motivele pentru care declarațiile vizuale sunt adesea atât de lipsite de sens.
În practică, înseamnă că unul dintre fundamentele conducerii este că trebuie să îți creezi propria viziune. Din păcate, nu există răspunsuri ușoare la modul în care puteți face acest lucru: nu există un proces evident, deoarece o viziune vine atât din inimă, cât și din minte.
Cu toate acestea, dacă vă luptați, puteți constata că aceste întrebări vă ajută să vă gândiți la câteva idei.
Ce contează pentru tine?
Ce te scoate din pat dimineața? De ce vii la serviciu?
Aceste întrebări contează, deoarece este greu să fii entuziast și pasionat de ceva care nu te interesează. Pentru a fi o viziune convingătoare, trebuie să conteze pentru tine. Înțelegerea a ceea ce te face să bifezi este, prin urmare, vitală.
Acest lucru nu înseamnă că ceea ce contează pentru tine trebuie să devină viziunea ta pentru companie. Dar trebuie să fii consecvent și trebuie să fii pasionat de realizarea acestui lucru.
Care este problema pe care încercați să o rezolvați sau oportunitățile pe care doriți să le exploatați?
Trebuie să existe un motiv pentru a dori să schimbăm: de ce este necesar?
Dacă nu există un motiv real pentru schimbare, dincolo de „Vreau să-mi pun amprenta asupra acestei organizații”, atunci ar putea fi mai bine să ne gândim din nou. Programele de schimbare sunt dificile și deseori nu reușesc. Nu trebuie întreprinse cu ușurință. A fi clar despre motivele pentru care sunt necesare este vital pentru a crea angajament atât în tine, cât și în ceilalți.
Probleme sau oportunități?
Este mult mai inspirat să gândim în termeni de oportunități, mai degrabă decât de probleme.
Problemele sunt lucruri rele și vrem să ne îndepărtăm de ele.
Oportunitățile sunt lucruri bune: ne permit să realizăm mai mult.
Refacerea „problemei” dvs. ca „oportunitate” ajută, prin urmare, să facă orice schimbare să pară mult mai pozitivă și mult mai puțin ca a fi pedepsită.
Cum ar arăta organizația pentru a putea exploata aceste oportunități?
Nu este vorba neapărat de modificările precise care trebuie făcute, ci mai mult de o imagine amplă a celor mai importante elemente ale unei organizații care exploatează aceste oportunități. De exemplu:
Organizația trebuie să fie un loc bun de lucru pentru oameni dintr-o gamă largă de medii și să prețuiască diferitele idei și abilități pe care fiecare le aduce.
Trebuie să putem analiza comportamentul clienților noștri în timp real și apoi să acționăm după ceea ce învățăm.
Un gând final
Viziunea nu trebuie să spună cum se va muta organizația de la „acum” la „atunci”. Acest lucru poate fi adesea realizat în mai multe moduri diferite, iar a te amesteca în detalii nu este util.
Lucrul crucial în această etapă este de a avea o imagine clară despre cum arată „atunci”, inclusiv ce noi oportunități se vor deschide ca urmare.
Alții pot fi implicați în „cum”.
Dacă ți-a plăcut acest articol, te aștept să le citești și pe celelalte, să mă urmărești pe celelalte canale!
Previzualizează(se deschide într-o filă nouă)