Leadership personal
Ce este conducerea prin exemplu?
Conducerea este un proces în care un individ influențează comportamentul și atitudinile altor persoane. Conducerea prin exemplu îi ajută pe ceilalți să vadă ce îi așteaptă… Să acționeze rapid pentru a contracara orice provocări pe parcurs.
Dacă un grup este condus de o persoană cu abilități de conducere slabe, grupul va experimenta conflicte frecvente… Deoarece fiecare persoană dorește să facă lucrurile în felul său.
Una dintre responsabilitățile unui lider este de a inspira alte persoane să facă tot ce pot face în beneficiul organizației. Pentru a realiza acest lucru, liderul trebuie să le arate calea, implicându-se în proces – conducând prin exemplu.
De exemplu, un CEO poate descuraja cheltuielile inutile în rândul angajaților pentru a îmbunătăți veniturile afacerii. Cu toate acestea, dacă CEO-ul își schimbă mobilierul de birou frecvent… Angajații nu îl vor lua în serios și vor continua cu cheltuielile.
Dar dacă CEO-ul oprește cheltuielile inutile în propriul birou și lucrează la maximizarea veniturilor… Angajații vor urma adesea exemplul.
Șase moduri de leadership personal pe care le-am identificat
Liderii folosesc următoarele modalități de a da exemplu și de a-și inspira adepții:
# 1 Ascultă echipa
Uneori, un lider poate deveni prea ocupat dând directive și gestionând echipa, astfel încât să uite să asculte alți lideri și chiar adepții lor.
Un lider bun ar trebui să înțeleagă că nu știu totul și că pot învăța ceva nou de la cel mai junior angajat.
De asemenea, majoritatea organizațiilor angajează personal pe baza expertizei și experienței lor în domenii specifice… Iar liderul ar trebui să învețe să interacționeze și să asculte toți angajații.
De exemplu, dacă managerul este expert în investiții, este posibil să aibă nevoie de cineva din departamentul de contabilitate sau marketing care să-i consilieze cu privire la unele aspecte.
# 2 Respectați lanțul de comandă
Organizațiile implementează o structură organizațională. Astfel încât fiecare persoană din companie să știe cui să se raporteze dacă există provocări într-un anumit departament.
Dacă un lider nu respectă aceste lanțuri de comandă, va exista confuzie în organizație și angajații vor fi demoralizați.
De asemenea, dacă liderul nu respectă lanțul de comandă… Angajaților le va fi greu să se raporteze seniorilor lor, iar acest lucru va provoca dizarmonie în rândul angajaților.
# 3 Murdărește-ți mâinile
Deși liderii sunt meniți să ofere indicații, ei ar trebui să-și cunoască bine meseriile și să se implice în munca reală.
De exemplu, un lider poate conduce prin exemplu însoțind echipa de marketing într-o vizită pe teren pentru a populariza produsele companiei.
Liderul ar trebui să prezinte clienții în același mod în care lucrează personalul de marketing… Iar acest lucru va spori moralul general al echipei.
Nu numai că liderul își va dezvolta noi abilități și cunoștințe, dar va construi și încredere cu angajații. Implicarea în comerțul real oferă liderului un instantaneu al provocărilor prin care trece personalul de marketing. Și ajută la găsirea unor modalități prin care să-și ușureze munca.
# 4 Realizați rezultatele promise
Liderii buni trebuie să ofere rezultate reale, mai degrabă decât să dea promisiuni de fiecare dată.
Ei trebuie să lucreze pentru a obține rezultate tangibile și să se concentreze mai puțin pe realizările din trecut pe care nu au reușit să le egaleze după aceea.
Liderii pot realiza acest lucru învățând arta delegării, unde pot împărți sarcini mari în sarcini mai mici, care pot fi atribuite unuia sau mai multor angajați.
Aceștia pot apoi să urmărească pentru a verifica dacă lucrarea a fost realizată conform standardelor solicitate.
Delegarea atribuțiilor ajută la obținerea de rezultate într-un timp scurt, implicându-i totodată pe toți.
# 5 Rezolvați rapid conflictele
Conflictele apar adesea în organizații între angajați, lideri versus lideri sau lideri versus angajați. Cât de repede sunt rezolvate conflictele determină cât de competent este un lider.
Un lider bun ar trebui să arbitreze atunci când apare un conflict pentru a preveni dezacordurile de la blocarea proiectelor în cadrul companiei.
Angajații ar trebui să vadă că liderul lor are inima și mintea pentru a îmbrățișa provocări pentru a nu rupe organizația.
# 6 Prețuiți oamenii
Aprecierea contribuției altor persoane într-o organizație ajută la consolidarea relației dintre lider și adepți.
Liderul ar trebui să prezinte bune abilități de comunicare și ascultare, astfel încât niciun angajat să nu se simtă inferior celorlalte persoane din cadrul organizației.
De asemenea, liderul ar trebui să fie sincer, corect și deschis discuțiilor care ating atingerea bunăstării angajatului.
Evaluarea contribuției angajaților în organizație îmbunătățește capacitatea liderului de a interacționa cu oamenii într-un mod semnificativ.
Importanța conducerii prin exemplu
Câteva avantaje ale unui leadership personal:
Coeziunea organizațională
Când directorii unei companii fac o treabă bună de a conduce prin exemplu, personalul va arăta un angajament mai mare pentru a atinge obiectivele organizaționale.
Vor renunța la mentalitatea „eu” și vor prelua mentalitatea „noi” și vor combina eforturile pentru a se asigura că ating obiectivele periodice. Atunci când un lider conduce prin exemplu, le arată angajaților că șefii lor nu doar stau și îi urmăresc cum își construiesc o afacere, ci își murdăresc și mâinile.
Respect și încredere
Un lider care conduce prin exemplu se poziționează ca o persoană credibilă care merită să fie respectată și de încredere de către seniori și juniori.
Personalul îl vede pe lider ca pe o persoană care le înțelege situația, mai degrabă decât ca pe o persoană care dă doar instrucțiuni.
Ei apreciază ceea ce face liderul și lucrează pentru a-l ajuta pe acesta să atingă obiectivele organizației.
Formator de opinie
Acțiunile unui lider servesc ca un standard nerostit de ceea ce este adecvat pentru organizație și ceea ce nu este. Personalul observă comportamentul liderului său și îl folosește ca punct de reper în a decide cum să se prezinte.
De exemplu, dacă liderului îi place să lucreze până noaptea târziu, angajații vor încerca și să lucreze până târziu în noapte, pentru a nu fi văzuți ca fiind inadecvați.
În mod similar, dacă liderul preferă să poarte costume în timpul săptămânii și îmbrăcăminte casual sâmbătă, angajații vor copia stilul de viață al liderului și se vor îmbrăca într-un mod similar.
Asadar, ce parere ai despre acest leadership personal? Are sens articolul de mai sus?
Chiar sunt curios sa aud parerea ta 🙂